笑顔のお手本 #2  - Smile OTEHON #2

(English follows Japanese)

お待たせいたしました。 「笑顔のお手本」 その2 です。

その名も ”チチヤスヨーグルト” のキャラクターで、名前もちゃんとあり 「チー坊」 といいます。 

容器には、前にかわいい笑顔と、反対側には後姿も印刷されていて、見るたびに笑わせてくれます。 近所のスーパーにあり、買い物に行くたびこれを見つけるのがちょっと楽しみです。 

広島県の製品で、昨年の震災までは東京では見なかったのですが、震災後、関東エリアで電力不足のためヨーグルトが生産できず出回らなくなったとき、わが街に突如出現し、我々を大いに助けてくれました。  ありがとう! (^^)/

その後、定番アイテムとなり、品切れになったりすると、店に苦情が寄せられるそうです。 
 

I am pleased that now I can finally update Smile OTEHON #2. This is the "CHICHIYASU Yoghurt" charactor, named "Chee-bo". On the package a cute smile is printed and its back on the other side which makes me smile everytime I see, It is a little fun to find this in a supermarket nearby.

This is actually HIROSHIMA prefecture (west Japan) product and I did not see this in Tokyo area before 3.11 earthquake last year but other makers. Then when after the disaster milk product factories in Tokyo area were not able to supply yoghurt due to electric power shortage, he (or she) dramatically came up to my town and helped us so much. THANK YOU! (LOL)

Then this came to be a regular item in the supermarket and customers complaint if it is sold out.